بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ - إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ

عدم عدالت جنسیتی، چالش بزرگ انسان معاصر و مهمترین علت آن ، بیشتر بودن 20 درصدی زنان بالغ از مردان بالغ است و تغییر فرهنگ انسان ، از تک همسری محض ، به سمت تعدد زوجات محدود مردان توانا، باعث تغییر این نابرابری و راهکار بازسازی ارزش ،وقار و قدرت جنس زن است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ - إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ

  • عدم عدالت جنسیتی، چالش بزرگ انسان معاصر و مهمترین علت آن ، بیشتر بودن 20 درصدی زنان بالغ از مردان بالغ است و تغییر فرهنگ انسان ، از تک همسری محض ، به سمت تعدد زوجات محدود مردان توانا، باعث تغییر این نابرابری و راهکار بازسازی ارزش ،وقار و قدرت جنس زن است.

  • بسم الله الرحمن الرحیم

    بطور متوسط در جهان ، زنان از مردان 5 سال زودتر بالغ می شوند (مردان 5 سال دیرتر ازدواج می کنند) و زنان 4/5 سال بیشتر عمر می کنند و این یعنی ، زنان بالغ حدود 20 درصد از مردان بالغ بیشترند وبدین جهت در قدرت انتخاب همسر و چانه زنی در تعاملات اجتماعی با مردان ،در نقطه ضعف قرار دارند.ترویج فرهنگ چند همسری محدود مردان منجر به کم شدن تعداد زنان بالغ و در نتیجه افزایش ارزش زن و در نهایت ،جامعه ای با قدرت برابر جنسیتی و سرعت شایسته تعالی انسان خواهد شد.
    در ساختار طبیعت ، طوفان ، سیل وبیماری همه گیر ، نتیجه قوانین آن است ، این نتیجه ، چه خواصی برای جهان داشته باشد و یا نداشته باشد ، برای حرکت ما انسانها موانعی ایجاد می کند.
    ما ناگزیریم در این طبیعت زندگی کرده و در همین شرایط تعالی یابیم و برای مشکلات حاصل از طوفان و سیل چاره بیاندیشیم و تمهید کنیم.
    شاید نتوان بین مفاهیم طبیعت و عدالت نقطه مشترکی جز استعداد رسیدن به عدالت یافت ، مثلا اگر تک تک ما انسانها تنها به فکر خود باشیم و درک نکنیم که رفع مشکلات و زنده ماندن دیگران در بلایای طبیعی به بزرگ شدن اجتماع و به قدرت و سرعت تعالی آن منتج شده و به نفع همه است ، قوانین طبیعت منجر به بی عدالتی می شود و بلایا به گروهی از انسانها لطمه ای بیشتری می زند.
    این لطمه ، به سرعت تعالی همه افراد اجتماع ضرر می زند و حتی ممکن است به عقب افتادگی کل جامعه از نقطه بایسته بیانجامد.
    طبیعت ، قدرت فیزیکی جنس زن را کمتر از مرد و تعداد بالغ آنها را از مردان بیشتر قرار داده است و این، زمینه ایست برای اجحاف و بی عدالتی نسبت به زنان (دربازار رقابت برخورداری از زندگی ، زنان به علت توانایی جسمی کمتر ، برای زندگی مستقل از خانواده ، مشکلات بیشتری نسبت به مردان دارند و از طرفی در جهان کنونی ، اگر همه مردان بالغ با یک زن ازدواج کنند ، برای بیش از 350 میلیون زن بالغ، گزینه ای برای داشتن شوهر و فرزند وجود نخواهد داشت)
    چنانچه برای این مشکل اجتماعی (بلای طبیعی) تمهیدی نکنیم ، فعالیت یکی از تأثیرگذارترین عناصر پیشرفت انسان ، ضعیف ، حذف و یا در نقطه مقابل تعالی آن قرار می گیرد و جوامع انسانی کنونی در یکی از این سه وضعیت قرار دارند.
    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    نویسندگان
    کلمات کلیدی

    ض

    مطالب کوتاه

    ض

    قدرتمند شدن زنان خوب است یا بد؟
    تاریخ نویسان نوشته اند که در دوره هایی از تاریخ ، زنان ، قدرت بیشتری از مردان داشته اند و آنرا دوره زن سالاری نامیده اند.

    از طرف دیگر ، گاهی به مطالبی برخورد می کنیم که نویسنده آن مطلب معتقد است ، علت اصلی راه افتادن بسیاری از جنگها یک یا چند زن بوده است.

    لذا در ابتدای بحث ، شاید لازم باشد اول به دنبال جواب این سوال باشیم که چنانچه قدرت جنس زن در جامعه ، از وضع کنونی بیشتر شده و تاریخ انسان دورهُ جدیدی از زن سالاری را تجربه کند ، آیا برایند وقایع مثبت و منفی این تغییر به نفع جامعه است یا به ضرر آن.

    البته متذکرم که نویسنده این سطور معتقد است ، چنانچه افزایش قدرت زنان با محدودیتهایی که اسلام در جایی برای زنان و جایی برای مردان وضع نموده است اتفاق بیافتد ، قدرت زن و مرد به تعادل رسیده و حرکت اجتماعی بدون تلاطم های کنونی خواهد بود ، لیکن فرض این متن بر این است که مخاطب ، بدون توجه به اعتقادات بر عوالم ماوراالطبیعه ، منتظر دریافت دلایل مادی فرضیه است.

    لذا در جواب این سوال به ذکر موارد ذیل می پردازم:

    !- عموما سازگاری ، حوصله و تحمل خلق شده در زنان از مردان بیشتر است و در استناد این فرض همین بس که نگه داری فرزندان توسط زنان همیشه کم حاشیه تر از نگه داری توسط مردان بوده است و جریان تحمل شوهر ، برادر و یا پدر نامتعادل توسط زن در یک جامعه ، اکثرا موفق تر از تحمل زن ، دختر ویا مادر نامتعادل بوده است و علم ، آمار و تجربه ثابت کرده که پرستاران زن از پرستاران مرد صبر و تحمل بیشتری دارند ،لذا چنانچه قدرت مدیریت جامعه به سمت زنان میل کند ، تحمل و در نتیجه تآمل بیشتری بر حل مسائل جامعه حاکم خواهد بود.

    2- زنان دارای روحی لطیف تر و مهربان تر هستند ، چیزی که مدیریت کنونی جامعه انسانی بسیار تشنه آن است.

    3- زنان به نکات ریز ، حاشیه ها و زیبایی ها دقتی بیشتر از مردان دارند، مطلبی که متفکران علوم اجتماعی ضمن تذکر به چالشهای حاصل از کمبود توجه به آنها ، در دسته بندی های معاصر تاریخ و فرهنگ ، عموما به آنها توجهی ویژه دارند.

    4- به علت درجه کمتر حضور زنان در محیط خارج منزل ، ایشان کمتر از مردان مورد آسیب های اجتماعی قرار می گیرند و غالبا از مردان پاک تر و محافظه کار ترند و با افزایش قدرت ایشان احتمالا فساد کمتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

    5- به دلیل ضعیف تر بودن قدرت جسمی و روحی زنان نسبت به مردان ، میزان قاطعیت آنان در تصمیم گیری کمتر بوده و لذا از مشورت بیشتر کمک می گیرند و نتیجه چنین مسئله ای به تصمیمات صحیح تر خروجی از برایند چند فکر می انجامد.

    و شاید بتوان نتیجه گرفت که با افزایش قدرت زنان در مدیریت جامعه (تا حد تعادل با مردان) جهان صبورانه تر ، مهربانانه تر ، با دقت بیشتر ، پاک تر و صحیح تر به سمت تعالی حرکت خواهد کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی